X
تبلیغات
دانشجویان دانشگاه مجازی فاران

دانشجویان دانشگاه مجازی فاران
 





خبرنامه اختصاصي فارانيان

سناریو آموزشی ویژه فاران:

در واقع در این سناریو به دانشجو القاء می شود در 5 گام که با شناخت فرد از خودش شروع می گردد پله پله به دانش فردی و مدیریتی آن افزوده شود به مثابه داستان قدیمی ماهی "که تصور می کرد کل جهان همان برکه ایست که در آن زندگی می کند چرا که فقط همان برکه را دیده بود" فرد نیز با بالابردن مهارت، توانمندی های خودش و پتانسیل های موجود محیطی می تواند تا حضور در بازارهای جهانی پیش رود.


معرفی مرکز کارآفرینی فاران:

همزمان با رشد و توسعه کیفی و کمی دانشگاه های مجازی در کشور و توجه به ماهیت هم مسیر بودن اهداف عالی این دانشگاه ها با سایر دانشگاه های حضوری، لزوم بهره برداری از یک مرکز مجازی کارآفرینی فعال برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه های مجازی، منجر به راه اندازی مرکز کارآفرینی فاران گشت. این مرکز، در اردیبهشت ماه 1391 با همکاری و حمایت دانشگاه مجازی فاران، به عنوان اولین مرکز مجازی کارآفرینی در ایران، فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و فعالیت های اصلی آن در بخش های آموزش، پژوهش، ترویج، توسعه و مشاوره در حوزه های کارآفرینی نهادینه گشت.


اهداف مرکز کارآفرینی فاران:

  • ترویج و ارتقای روحیه کارآفرینی به ویژه کارآفرینی مجازی در بین مخاطبین مرکز
  • طراحی و اجرای پژوهش های کمی و کیفی در حوزه کارآفرینی با توجه به نیاز مخاطبین مرکز
  • طراحی و برگزاری دوره، کارگاه، سمینار، همایش و سایر برنامه های مرتبط با کارآفرینی با توجه به نیاز مخاطبین مرکز
  • ارائه مشاوره مفید و موثر در حوزه کارآفرینی به مخاطبین مرکز
  • ایجاد ارتباط موثر بین مخاطبین مرکز و ارائه دهندگان تسهیلات مالی و اعتباری
  • ایجاد ارتباط موثر با سایر مراکز کارآفرینی، رشد و پارکهای علم و فناوری
  • برگزاری جشنواره های کارآفرینی و شناسایی توانمندی های مخاطبین مرکز

برنامه های آموزشی مشترک:
موسسه آموزش عالی فاران طی تفاهم نامه همکاریهای دوجانبه با "دانشگاه مازندران" بعنوان قطب علمی شمال کشور،دوره های DBA,MBA,Mini MBA,دوره های تخصصی IT و دوره های معماری را بصورت مشترک و به دو روش ترکیبی و آموزش مجازی برگزار می نماید. از جمله مزایای این دوره ها:
  • شهریه های مناسب
  • امکان یادگیری 24x7 )24 ساعت در 7 روز هفته) بدون محدودیت زمانی 
  • تحصیل در هر مکان دلخواه شما 
  • اخذ "دانشنامه تخصصی" از دانشگاه مازندران ]
  • مدرک ارائه شده دو زبانه بوده و قابل ارائه جهت شرکت در دوره های آزاد DBA این مرکز و سایر مراکز آموزشی همسطح می باشد. 
  • همچنین در صورت موافقت و هماهنگی با سازمان ها و شرکت های مربوطه مدرک ارائه شده می تواند جهت ارتقاء شغلی و یا گروهی لحاظ گردد. 
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید


ادامه مطلب
دوشنبه پانزدهم آبان 1391نويسنده سپیده اسلامخواه

تا حالا شده که ندانید می خواهید چه کار بکنید ، کل روز رو به وبگردی و پرسه زدن های بی دلیل در اینترنت بگذرانید و آخر وقت متوجه شوید که هیچ کار مفیدی انجام نداده اید ؟ 
اگه پاسخ شما مثبت است ، مغز شما احتمالاً هنگ کرده است ! 
و اما چرا ؟ 
چون احتمالاً برنامه ای ندارد . 
ولی ما که آدم های منظم و برنامه ریزی هستیم ... مشکل از کجاست ؟ 


1. شاید منظم و با برنامه نیستیم و خودمان خبر نداریم ! 
بعضی وقت ها وقت گذرانی ما پشت کامپیوتر و یا میز کارمان به منزله کار کردن قلمداد می شود . و جالب اینجاست که خودمان هم باور می کنیم که واقعاً کاری انجام داده ایم . حتی در آخر وقت انقدر خسته می شویم که .... !! 
ولی بیاییم کمی صادق تر باشیم ... واقعاً کار مفیدی انجام داده ایم ؟ پاسخ نامه مهمی را داده ایم ؟ برای قسمتی از کار که معطل ما مانده است ، تصمیمی گرفته ایم ؟ 

2. ترس از تصمیم گیری
بعضی وقت ها کاری را برای خودمان تعریف کرده ایم و الان باید تصمیمی بگیریم که بقیه کار به آن وابسته است ، ولی جرات گرفتن این تصمیم را نداریم . 
چرا ؟ چون ممکن است تصمیم بدی باشد ، چون ممکن است عده ای از دست ما ناراحت نشوند ، چون ممکن است این تصمیم کار را خراب کند و ..... 
اگر تصمیم نگیریم چه می شود ؟ حداقل به ظاهر خودمان و دیگران را ناراحت نکرده ایم ! در عوض هیچ کار مفیدی هم نکرده ایم . و چه بسا همین تصمیم نگرفتن ، باعث متوقف شدن کار و سردرگمی همکارانمان شده باشد . 

3. ترس از شروع 
خیلی ها را دیده ام که می گویند من منتظرم یکی من را هول بدهد تا حرکت کنم ! 
اگر قرار بود این عامل باعث شروع کار می شد ، الان احتمالاً توی غار ها زندگی می کردیم و هیچ اختراعی توسط هیچ دانشمندی انجام نمی شد !! 
وقتی می ترسیم که شروع کنیم ، بیشتر از وقتی که شروع کرده ایم ، دچار استرس هستیم و انرژی مان را هدر می دهیم . 

4. ترس از شکست 
اگر شروع نکنیم و نرویم ، مسلماً شکستی هم نخواهیم خورد . پس چه بهتر که متوقف شویم و شکست هم نخوریم !! 
شاید منطق ما این حرف را قبول نکند ، ولی ذهن ما که به شدت هم از شکست می ترسد ، ترجیح می دهد کاری نکند تا شکست هم نخورد . 
شاید بد نباشد به خودمان این نکته را یادآوری کنیم که اگر کاری نکنیم ، شاید الان شکست نخوریم ، ولی در کل بازنده هستیم . و نکته دیگر اینکه اگر اقدام کنیم ، ممکن است شکست بخوریم ، و به همان اندازه هم ممکن است پیروز شویم . 
راستی ، اگر شما یک فرد متخصص هستید و به توانایی هایتان ایمان دارید ، پس شروع کنید . 

5. ندانستن نقطه شروع 
بعضی کارها آنقدر بزرگ و یا نوآورانه هستند که نمی دانیم باید از کجا شروع کنیم . 
ولی راهکارش ساده است ... کمی فکر کردن .. اگر نشد ، کمی پرس و جو و تحقیق ، مشورت کردن با دیگران .
و در آخر اگر نشد ، بهتر است کار را از جایی که فکر می کنیم درست است ، شروع کنیم ؛ پس از شروع کار ، هنوز می توان مسیر را کم کم اصلاح کرد . 

6. نشناختن کامل هدف
بعضی وقت ها فقط می خواهیم موفق شویم ، ولی نمی دانیم موفقیت یعنی چه .
بعضی وقت ها می خواهیم کار بزرگ و خوبی انجام دهیم ، ولی نمی دانیم کار خوب کدامست ؟
بعضی وقت ها می خواهیم کار کنیم ، ولی نمی دانیم چه کاری . 
و بعضی وقت ها می دانیم دقیقاً می خواهیم چه کاری انجام دهیم ، پس شروع می کنیم .
اگر بدانیم قرار است کجا برویم ، انگیزه و سرعت بیشتری برای حرکت پیدا خواهیم کرد . 

7. سنگ بزرگ 
ما آدم های مهمی هستیم . آدم های مهم هم کار های بزرگ می کنند .
فرض می کنیم درست باشد ، ولی نباید فراموش کنیم که آن کارهای بزرگ یک دفعه انجام نشده اند !! 
و البته آن کارهای بزرگ ، معمولاً توسط یک نفر انجام نشده اند. 
پس برای این سنگ بزرگمان که علامت نزدن است ، چند کار باید انجام داد تا زدنی شود : 
• سنگ بزرگتان را به سنگ های کوچک تقسیم کنید . 
برای هر بخش کوچک ، زمان شروع و پایان را تعیین کنید و مشخص کنید که در هر بخش دقیقاً چه کارهایی باید انجام شود . 
• هر سنگ را به دست یک نفر بسپارید . 
خودمان و توانایی هایمان را بشناسیم و بدانیم که نمی شود همه کارهای بزرگ را خودمان به تنهایی انجام دهیم . 


8. کار زیاد و کمبود وقت 
مغز ما هر چقدر هم قدرتمند باشد ، باز هم حدی برای توانش دارد . پس ممکن است مغز ما هم مثل کامپیوتری که با کار زیاد و همزمان ، هنگ می کند ، دچار مشکل شود . 
چند کار برای این مورد می توان انجام داد : 
• کم کردن از حجم کار ها و بی خیال شدن از تعدادی از آنها 
• زمان بندی برای انجام کار ها و واگذار کردن زمان شروع بعضی از کارها به مدتی بعد 
• واگذاری کارهایی که به عهده گرفته ایم ، به کسی دیگر 

9. خستگی
یک مغز داریم و هزار کاری که برایش تعریف کرده ایم ... حق دارد خسته شود بنده ی خدا !
بعضی وقت ها بد نیست استراحتی به مغزمان بدهیم ... می توان این کار ها را برای استراحت انجام دهیم : 
• یک دوش بگیریم
• یک موسیقی آرام گوش دهیم 
• یک چرت کوتاه بزنیم 
• یک فیلم ببینیم 
• یک دوری در بیرون از محل کارمان بزنیم 
• با دوستی صحبت کنیم


10. نداشتن یک لیست اولویت بندی شده
اصلی ترین راهکار برای مدیریت زمان و انجام کار ها ، داشتن یک لیست از کارهایی است که به ترتیب اولویت نوشته شده اند . 
اگر این لیست را داشته باشیم ، حتی ممکن است متوجه شویم کار زیادی نداریم و این ترس ما از سنگ بزرگ بوده است که مانع شروع می شده است . 
پیشنهاد من اینست که از برنامه هایی مثل گوگل کلندر (تقویم) هم در کنار این لیست استفاده نمایید . خاصیت این برنامه ها ، غیر از یادآوری هایشان که به شدت کارساز هستند ، اینست که زمان تقریبی هر کار را هم باید مشخص کنید و آن وقت است که متوجه می شوید نمی توانید این همه کار را در یک روز انجام دهید . آن وقت است که تداخل های کاری را بیشتر لمس می کنید و آن وقت است که برنامه ریزی بهتری برای کارهایتان خواهید داشت . 

منبع : مدیران ایران - شاهین شاکری


ادامه مطلب
چهارشنبه بیست و ششم مهر 1391نويسنده سپیده اسلامخواه
همونطور که دانشجو های فاران میدانند دانشگاه فاران از عید سعید فطر مرکز کارآفرینی فاران را افتتاح کرده 

سناریو آموزشی ویژه فاران:

در واقع در این سناریو به دانشجو القاء می شود در 5 گام که با شناخت فرد از خودش شروع می گردد پله پله به دانش فردی و مدیریتی آن افزوده شود به مثابه داستان قدیمی ماهی "که تصور می کرد کل جهان همان برکه ایست که در آن زندگی می کند چرا که فقط همان برکه را دیده بود" فرد نیز با بالابردن مهارت، توانمندی های خودش و پتانسیل های موجود محیطی می تواند تا حضور در بازارهای جهانی پیش رود.


معرفی مرکز کارآفرینی فاران:

همزمان با رشد و توسعه کیفی و کمی دانشگاه های مجازی در کشور و توجه به ماهیت هم مسیر بودن اهداف عالی این دانشگاه ها با سایر دانشگاه های حضوری، لزوم بهره برداری از یک مرکز مجازی کارآفرینی فعال برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه های مجازی، منجر به راه اندازی مرکز کارآفرینی فاران گشت. این مرکز، در اردیبهشت ماه 1391 با همکاری و حمایت دانشگاه مجازی فاران، به عنوان اولین مرکز مجازی کارآفرینی در ایران، فعالیت رسمی خود را آغاز نمود و فعالیت های اصلی آن در بخش های آموزش، پژوهش، ترویج، توسعه و مشاوره در حوزه های کارآفرینی نهادینه گشت.


اهداف مرکز کارآفرینی فاران:

  • ترویج و ارتقای روحیه کارآفرینی به ویژه کارآفرینی مجازی در بین مخاطبین مرکز
  • طراحی و اجرای پژوهش های کمی و کیفی در حوزه کارآفرینی با توجه به نیاز مخاطبین مرکز
  • طراحی و برگزاری دوره، کارگاه، سمینار، همایش و سایر برنامه های مرتبط با کارآفرینی با توجه به نیاز مخاطبین مرکز
  • ارائه مشاوره مفید و موثر در حوزه کارآفرینی به مخاطبین مرکز
  • ایجاد ارتباط موثر بین مخاطبین مرکز و ارائه دهندگان تسهیلات مالی و اعتباری
  • ایجاد ارتباط موثر با سایر مراکز کارآفرینی، رشد و پارکهای علم و فناوری
  • برگزاری جشنواره های کارآفرینی و شناسایی توانمندی های مخاطبین مرکز

برنامه های آموزشی مشترک:
موسسه آموزش عالی فاران طی تفاهم نامه همکاریهای دوجانبه با "دانشگاه مازندران" بعنوان قطب علمی شمال کشور،دوره های DBA,MBA,Mini MBA,دوره های تخصصی IT و دوره های معماری را بصورت مشترک و به دو روش ترکیبی و آموزش مجازی برگزار می نماید. از جمله مزایای این دوره ها:
  • شهریه های مناسب
  • امکان یادگیری 24x7 )24 ساعت در 7 روز هفته) بدون محدودیت زمانی 
  • تحصیل در هر مکان دلخواه شما 
  • اخذ "دانشنامه تخصصی" از دانشگاه مازندران 


ادامه مطلب
سه شنبه چهارم مهر 1391نويسنده سپیده اسلامخواه
پنجشنبه 23 شهریور1391 ساعت: 20:9توسط:دانشجو
سلام. سئوالی داشتم. چه سالی دانشگاه فاران تاسیس شده؟ هیئت علمی یا همون استادیش کیا هستند؟
ممنون!


اسلام خواه: اینجور که من میدونم از بهمن 87 شروع به پذیرش دانشجو کرده در مورد هیئت علمیش هم خیلی مطمئن نیستم اما استاد های خیلی خوبی داریم البته گاهی بین استادهای خوبمون استادهایی هم هستند که برای اموزش مجازی مناسب نیستند و با اعتراض بچه ها حتما عوضش میکنند

دوشنبه 13 شهریور1391 ساعت: 20:33توسط:عمه ی امیرحسین
سلام . در مورد درس خوندن در دانشگاه مجازی اطلاعاتی رو میخواستم . شما میتونید کمکم کنید؟چجوری امتحاناتش برگزار میشه ؟ میانترم هاش چجورین؟ آیا از پسش بر میام ؟ آخه من واسه ارشد ساری قبول شدم . مجازی . نمیدونم چکار کنم . ممنون میشم راهنماییم کنید


اسلامخواه: بستگی به دانشگاهت داره هر چقدر اعتبار دانشگاه بیشتر باشه امتحانای میان ترم و پایان ترم بیشتر حضوری میشند. دانشگاه های مجازی بشدت دانشجو محور هستند و برات خیلی خوبه چون شخصیتت مستقل میشه. تعدادی از امتحان های میانترم حضوری هستند و همه ی امتحانای پایان ترم حضوری .
هر سوالی داشتی بپرس تا من و دوستام کمکت کنیم البته ما کارشناسی هستیم

سه شنبه 14 شهریور1391 ساعت: 23:15توسط:عمه ی امیرحسین .
سلام . ممنونم که جواب کامنت من رو دادید. شما که بطور مجازی درس خوندید. راضی بوودید؟؟ میشه از پسش بر اومد؟ شهریه هاش چجوریه ؟؟ بازم ممنونم از لطف شما و دوستاتون


اسلامخواه: من به شخصه خودم خیلی راضی هستم چون وقتم برای خودمه هزینه ی رفت و امد زیادی ندارم اگر در ترمم نیاز داشته باشم که سفر کنم جایی مشکل ندارم چون فقط باید از طریق نت وصل بشم. برای اینکه از پسش بر بیای باید خودت بخونی. من نمیدونم دانشگاهی که میخوای بری چجوریه اما شهریه ی ما کمتر از پیام نوره و ارزش مدرکش با توجه به اینکه دانشگاه های پیام نور فراگیر دارند خیلی بالاتره

میتونی از اینجا هم اطلاعات بیشتری پیدا کنی بازم اگر سوالی بود در خدمتم
http://faranian.blogfa.com/post-930.aspx

شنبه 4 شهریور1391 ساعت: 19:47توسط:مریم
سلام . آیا مدرک این دانشگاه مجازی بین المللی هست ؟ من اینطور شنیدم اما در سایت دانشگاه چیزی از این مدرک گفته نشده ! متشکر میشم پاسخمو همینجا بخونم


مدرک دانشگاه ما مورد تاییده یعنی اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور داشته باشید براحتی این امکان رو دارید

یکشنبه 15 مرداد1391 ساعت: 13:58توسط:م . ک
سلام بر شما 
من دانشجوی دانشگاه ازاد هستم شنیدم که همزمان میتونم در دوره های مجازی هم تحصیل بکنم و هم زمان دو مدرک را دریافت بکنم میخواستم لطفی بکنید در مورد شهریه ،تعداد واحد، میزان وقتی که برای درس خوندن از شما گرفته میشه و بقیه شرایط و ضوابط دانشگاه خود منو راهنمایی بکنید از طریق ایمیلم . 
با سپاس فراوان از شما 



اسلامخواه: سلام دوره های مجازی با دانشگاه مجازی متفاوت هستند ما در دانشگاه مجازی درس میخونیم (نه دوره) در قانون سازمان و سنجش نمیشود در مقطع کارشناسی همزمان در دو دانشگاه درس خواند.
اما اگر دوره هایی رو میخواهید اموزش ببینید میتونید در مدرسه ی پرتو- مدرسه ی خورشید- وبلاگ درسنامه -و.... اموزش ببینید
قرار هست که دانشگاه ما هم دوره هایی مجازی برای دانشجوها و غیر دانشجوها بذاره که در صورت اجرا حتما خبرش رو توی وبلاگ میذارم

شنبه 25 شهریور1391 ساعت: 20:40توسط:ورودی 91
با سلام.
من دانشجوی علمی کاربردی بوده ام و یک ترم از رشته ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT رو گذروندم؛ میخواستم بدونم آیا از تطبیق واحدها می توانم استفاده کنم یا نه؟
اینجور که من متوجه شدم فقط 2 درس اندیشه اسلامی 1 و جمعیت و تنظیم خانواده رو که گذروندم می توانم تطبیق بزنم. این دانشگاه برای ریز نمرات و تایید آنها گفته که باید نامه ای از دانشگاه مقصد داشته باشی. آیا موسسه آموزشی فاران این دروس علمی کاربردی رو تایید میکنه برای تطبیق؟ 

باتشکر

اسلامخواه : باید با توجه به نمرات و واحدهاشون پیگیری کنید من دوستی دارم که از کاردانی کامپیوتر به دانشگاه ما اومد و یک ترم تطبیق داد

دوستان میتونید سوالات خودتون رو در مورد اموزش مجازی و دانشگاه فاران بپرسید و در حد توانم پاسخگوی شما هستم


ادامه مطلب
شنبه بیست و پنجم شهریور 1391نويسنده سپیده اسلامخواه
آشنایی با برخی از ویژگی های آموزش مجازی:

ـ بکار گیری ابزارهای توانمند فناوری اطلاعات و شبکه های ارتباطی برای ارائه خدمات آموزشی

ـ حیطه آموزش های مجازی با توجه به بستر شبکه های جهانی نامحدود است. یعنی ارائه آموزش به هر کس که رایانه و امکان ارتباط با شبکه اینترنت را داشته باشد.

ـ هر نوع آموزشی را چه در سطح عمومی و یا تخصصی می توان در قالب آموزش های مجازی ارائه کرد.

ـ هر زمان که کاربر اراده کند می تواند آموزش ببیند. زیرا دروس مجازی در تمام 24ساعت شبانه روز از طریق شبکه اینترنت قابل دسترسی برای مطالعه هستند.

ـ طول دوره های مجازی می تواند متغیر باشد و متناسب با وقتی که یادگیرنده برای مطالعه درس های خود قرار می دهد از چند هفته تا چندین ماه تغییر کند. البته برگزاری آزمون ها در مقاطع معین می تواند ابزاری برای هماهنگی و تنظیم دوره های آموزشی و نهایتاً شروع و پایان آنها در مقاطع معین باشد.

ـ فراگیران دوره های مجازی: در نظریه آموزش های الکترونیکی، هر فرد می تواند یادگیرنده ای در یک دوره آموزش مجازی باشد. لکن در وافعیت عینی فردی می تواند در یک دوره آموزش مجازی شرکت کند که سه شرط زیر را احراز نماید:

  • رایانه شخصی در اختیار داشته باشد.
  • به شبکه اینترنت یا شبکه ای مشابه آن دسترسی داشته باشد.
  • برای یادگیری بر پایه مطالعه شخصی و پیگیری مجدانه اعتقاد داشته باشد.


برخي از مزاياي آموزش الكترونيكي به شرح زير مي‌باشد:

  • بهبود کيفيت ارائه محتوي (به دليل ارائه‌ دروس به صورت چندرسانهاي)
  • تقويت استعداد کار تيمي و گروهي 
  • افزايش کارآيي از طريق مباحث و يادگيري مشارکتي 
  • گستردگي دسترسي در هر زمان و هر مکان 
  • کمک به دستيابي به فرصتهاي برابر آموزشي 
  • کمک به شهروندان با نيازمنديهاي خاص 
  • دسترسي آسان و سريع به اطلاعات 
  • افزايش ميزان اثربخشي و بازدهي آموزشي 
  • امكان ثبت فعاليت‌ها و پيشرفت آموزشي دانشجويان توسط استاد 
  • امكان تهيه‌ مدل‌هاي مختلف آموزش توسط استادان 
  • دسترسي آسان و پيوسته به كتابخانه‌ ديجيتال و مجازي 
  • قابليت تنظيم آهنگ يادگيري فراگيران 
  • فراگيري با خواندن، گوش دادن و بازتوليد 
  • صرفه جویی در وقت و هزینه ها به دلیل عدم نیاز به مراجعه حضوری 
  • ارتقاء انگیزه، خلاقیت و ابتکار در دانشجویان


ادامه مطلب
دوشنبه بیستم شهریور 1391نويسنده سپیده اسلامخواه

نظر سنجی صورت گرفته شده در مورد محاسن و معایب دانشگاه مجازی : 

در ادامه مطلب

گفتنی است که برخی از افراد دیدگاه کاملا مثبت و منفی در این مورد دارند



ادامه مطلب
سه شنبه هفدهم مرداد 1391نويسنده سپیده اسلامخواه
یکشنبه هجدهم تیر 1391نويسنده سپیده اسلامخواه

کاخ سفید در ماه سپتامبر ۲۰۱۱ قانونی را تصویب نمود تا در مرکز ملی این کشور به بررسی بهبود فناوری دیجیتال در مدارس این کشور پرداخته و به نحوی این مرکز به بررسی گنجاندن بیشتر دنیای دیجیتال در مدارس این کشور بپردازد . اگر چه تکنولوژی نسبت به ۲۰ سال گذشته در امریکا پیشرفت فوق‌العاده‌ای نموده است اما آموزش و پرورش این کشور سعی می‌کند تا مدارس خود را با این تکنولوژی‌ها بروز کند به این اینفوگرافیک توجه نمایید تا متوجه داستان شوید .
این اینفوگرافیک به سفارش سایت گویا آی تی ، توسط تیم اینفوگرافیک آماده سازی شده است.


ادامه مطلب
سه شنبه بیست و دوم فروردین 1391نويسنده سپیده اسلامخواه


آشنایی با نیما ارکانی حامد

نیما ارکانی حامد فردی ایرانی است که حدودا 38 سال سن دارد، او مدرک لیسانس خود را در ریاضی و فیزیک با نشان عالی را از دانشگاه تورنتو در سال 1993 گرفته

و پس از آن دکترا را در سال 1997 از دانشگاه برکلی کالیفرنیا دریافت کرده است. نیما ارکانی حامد پس از آن در شتاب دهنده خطی استنفرد شروع به کار کرد. نیما از 14 سالگی در نظریه و قوانین نیوتون تحقیق کرده است.

در سال 1999به عنوان استاد دانشگاه برکلی مشغول به کار شد. وی در سال 2002 پس از یکسال ملاقات با استادان دانشگاه هاروارد به عنوان استادی در دانشگاه هاروارد رسید و کمی بعد از آن به مقام استادی در تحصیلات پیشرفته در دانشگاه پرینستون رسید. این مقام از سال 1933 تا سال 1955 (زمان مرگ آلبرت انیشتن) در دست انیشتن بوده که هم اکنون نزد دکتر ارکانی است. از سال 2002 تا 2008 او استاد ارشد دانشگاه هاروارد بوده است.

در سال گذشته نیز بارها مهمان انستتیو علوم طبیعی بوده و به گفته Peter goddarg مدیر انستتیو: "ما با دکتر ارکانی تماس گرفتیم تا او به جمع استادان ما بپیوندد و او نیز موافقت کرد" به گفته وی او یک تصویر ذهنی و یک درک عمیق از ظواهر تئوری های مدرن دارد و او قرار است نقش یک رهبر را در آزمایش در LHC را داشته باشد. پرفسور Nathan seibery عضو انستتیو علوم طبیعی افزود: "درک عمیق او از فیزیک و خلاقیت قابل توجه وی باعث پیشرفت انستتیو خواهد شد."

دکتر ارکانی هم اکنون در زمینه فیزیک ذرات، نامی برای خود دست و پا کرده و قرار است نظریه انقلابی او (که در زمینه عملکرد جهان می باشد) اواخر امسال تست شود. این آزمایش در LHC در CERN که مهمترین و بزرگترین شتاب دهنده ذرات در دنیا می باشد انجام خواهد شد. این شتاب دهنده در سوئیس قرار دارد و در ماه می سال 2008 افتتاح شده است. US/LHC در ماه آگوست یا سپتامبر شروع به کار می کند و اثبات تئوری در آن در سال 2009 می باشد. LHC تونلی دایره ای شکل به طول 17 مایل (20.8 کیلومتر) دارد. هزینه ساخت این دستگاه عظیم در حدود 5 تا 10 بیلیون دلار شده است.

دکتر نیما ارکانی حامد (رهبر فیزیکدانان نظری) افکار ما را در مورد فضا و زمان باز کرده و به گفته ایشان جهان حداقل 11 بعد دارد. این نظریه انقلابی را در فیزیک بوجود خواهد آورد. در تئوری ابر ریسمان و یا به اختصار ریسمان، تلاش بر این بوده که توضیح دهد ذرات کوچکترین حالت در این جهان نیستند بلکه حلقه هایی که دارای نوسان می باشند، که ریسمان نامیده می شوند کوچکترین چیز می باشد. در این نظریه ریسمان در 11 بعد نوسان می کند و بر خلاف ما که در 3 بعد مکان و یک بعد زمان هستیم. بیشتر مدلها در این تئوری حداقل 7 بعد دیگر را نشان می دهد که برای انسان قابل درک نیست.

دکتر ارکانی با فیزیکدانانی به نام Dimopoulos و Dvail پیشنهاد کردند که بعضی از این ابعاد بزرگتر از حدی است که قبلا تصور می شد و این مدل (ADD (Arkani-Dvail-Dimopoulos نام دارد متاسفانه این ابعاد قابل مشاهده نمی باشند، زیرا گرانش تنها نیروی هست که بر آنها احاطه دارد.

مخالفت بعضی ها با این تئوری به این دلیل است که نمی توان آن را آزمایش کنند. برای مثال، اگر شما در ماشین خود نشسته باشید و دستگاه GPS شما روشن باشد، شما می توانید سرعت و مکان دقیق خود را در یک لحظه بدانید. ولی این کار در دنیای ذرات غیر ممکن است و شما نمی توانید سرعت و مکان یک جسم را در یک لحظه بگویید.

دکتر ارکانی و دیگران بر این باورند که (LHC (larg hadron collider قادر است به جواب دادن به این سوال کمک کند. اگر تئوری او تایید شود، این اولین پیشرفت در زمینه فیزیک ذرات و تصورات ما در مورد فضا زمان اطراف مان از زمان انقلاب انیشتن در این رشته تا به امروز می باشد.

جوایزی که وی دریافت کرده است:

  • در سال 2005 جایزه فی بتا کاپا از دانشگاه هاروارد
  • در سال 2003 کسب مدال گریبو از انجمن فیزیک اروپا

و کمک هزینه های متعددی در سال 2002

حامد در سال 2005 برندۀ جایزه PHIL BETA KAPPA از دانشگاه هاروارد برای تعلیمات عالی خود گردید.

نیما ارکانی حامد (زاده ۱۹۷۲) از فیزیکدانان فیزیک ذره ای و نظریه ریسمان کاربردی است. او در آمریکا از پدر و مادری ایرانی که خود نیز فیزیکدان بودند به دنیا آمد و در حال حاضر استاد تمام وقت دانشگاه پرینستون است. وی هم اکنون همان کرسی را در این دانشگاه دارد که زمانی متعلق به آلبرت انیشتین بود. پدر وی نیز جعفر ارکانی حامد در حال حاضر استاد دانشگاه مک گیل کانادا در رشته ژئو فیزیک است. نیما ارکانی حامد در بیست و سومین دورهٔ کنفرانس فیزیک سُلوی در سال ۲۰۰۵ جزء دعوت شدگان به این کنفرانس بود.


ادامه مطلب
پنجشنبه دهم فروردین 1391نويسنده شایان عرفانیان
امروزه یکی از شیوه های مدرن معرفی و نمایش اطلاعات ، ابزاری به نام اینفوگرافیک می باشد. استفاده از اینفوگرافیک ها در کشور ما یک شیوه جدید و بسیار کارامد می باشد.
اینفوگرافیک ها یا گرافیک‌های اطلاع رسان نمایشگران تصویری اطلاعات و داده‌ها هستند.این نگاره‌ها در جاهایی که نیاز به توضیح ساده و سریع داده ها باشند ، استفاده می شوند. به عبارت ساده تر ؛ با حداقل نوشته ، بیشترین اطلاعات به مخاطبان منتقل شود.این اطلاعات می توانند به صورت تصویری و یا با انواع نمودار ها و دیاگرام های جذاب به مخاطب انتقال یابد.
تیم تخصصی اینفوگرافیک، با بهره جستن از افراد متخصص در زمینه های کامپیوتر ، برنامه نویسی ، تحلیل داده ، گرافیک و همچنین تسلط بر چند زبان زنده دنیا، در زمینه مشاوره ، طراحی ، پیاده سازی و برگردان فارسی اینفوگرافیک های استاتیک و داینامیک (تحت وب) ، گزارش های دوره ای و سالانه حرفه ای و همچنین برگزاری سمینارها و کنفرانس های تخصصی در زمینه تصویر سازی داده ها فعالیت می نماید.
این تیم جهت آشنایی و اطلاع رسانی عمومی ، اقدام به راه اندازی وب سایت اینفوگرافیک نموده است ؛ این وب سایت به عنوان نخستین و تنها مرجع تخصصی اینفوگرافیک به زبان فارسی در مدتی که راه اندازی شده است ، با استقبال خوبی از جانب علاقه مندان مواجه شده است .

من خودم شخصا خیلی از این  روش خوشم اومد به نظر من خیلی خوبه که توی دانشگاه ما هم از این روش اموزش استفاده بشه چند تا از نمونه های این روش رو در ادامه براتون میذارم حتما ببینید مطمئنم خوشتون میاد

 



ادامه مطلب
شنبه سیزدهم اسفند 1390نويسنده سپیده اسلامخواه

زماني که صحبت از يادگيري و مطالعه مي شود، اولين و مهمترين مساله اي که بايد در ذهن داشته باشيد اين است که در اين زمينه بايد بين مهارتهاي مطالعه، تکنيکهاي مطالعه و روش هاي مطالعه تمايز قايل شد. مهارتهاي مطالعه شامل توانايي يادگيرنده براي يک مطالعه موفقيت آميز است که نقش بسيار موثري در يادگيري افراد دارد براي مثال توانايي تمرکز، درک دقيق و درست مفاهيم و همچنين توانايي به خاطر آوردن آنچه که قبلا آموخته شده است از اصول اساسي مهارتهاي مطالعه است. البته مهارتهاي مطالعه را نبايد با تکنيکهاي مطالعه و يا روشهاي مطالعه اشتباه گرفت. براي درک تفاوت بين اين سه مورد به اين مثال توجه کنيد:

بين مهارتهاي مطالعه، تکنيکهاي مطالعه و روش هاي مطالعه تمايز اساسي وجود دارد

 يک بازيکن فوتبال را در ذهن مجسم کنيد. براي اينکه اين فرد تبديل به يک بازيکن حرفه اي فوتبال شود لازم است که ابتدا مهارتهاي اوليه و اصلي را در زمينه هاي پاس دادن، هد زدن، دريبل کردن و ... کسب کند تا در مرحله بعدي بتواند تکنيکهاي يک بازي دسته جمعي مانند فوتبال را بياموزد. تازه بعد از يادگيري اين مهارتهاست که او مي تواند در زمينه تکنيکها و روشهاي  فوتبال تبحر يابد. بنابراين مهارتهايي مانند پاس دادن و دريبل کردن و ..را مي توان با مهارتهاي مطالعه مورد قياس قرار داد و از طرف ديگر تکنيکها و روشهاي مورد استفاده يک بازيکن فوتبال را با تکنيکها و روشهاي مطالعه مقايسه کرد.

تکنيکهاي مطالعه نيز به سه گروه عمده برنامه ريزي، نظارت و ارزشيابي و نظم دهي تقسيم مي شود. که البته در اين مقاله قصد نداريم به توضيح مفصل تکنيکهاي مطالعه بپردازيم بلکه تمرکز بيشتر ما بر روي روشهاي مطالعه خواهد بود. روشهاي يادگيري روشهايي هستند که با آموختن آنها ميتوان به يادگيرندگان کمک کرد تا نسبت به يادگيري و تفکر خود آگاهانه عمل کنند و در برخورد با تکاليف مختلف يادگيري از روشهاي مفيد استفاده کنند. در ادامه سه روش پس ختام، کاپس و مردر به شما نوجوانان عزيز آموزش داده مي شود. روش پس ختام بر سه اصل مهم سازمان دهي، بسط معنايي و تمرين بازيابي استوار است و دلايل عمده موفقيت آن توجه به همين اصول نظري است.

روش پس ختام

اين روش يکي از روشهاي موفق مطالعه و يادگيري ويژه متون درسي و علمي است که از سرواژه اول شش مرحله اين روش مطالعه يعني پيش خواني، سوال کردن، خواندن ، تفکر، از حفظ گفتن و مرور کردن گرفته شده است.

پيش خواني

در اين مرحله مقدمه يا توضيحات مقدماتي، هدفها، تيترهاي اصلي و فرعي، خلاصه و جملات مقدماتي يا جملات موضوعي پاراگرافها مورد مطالعه قرار مي گيرد.

سوال کردن

در اين مرحله براي هر قسمت يا هر فصل از کتاب که مي خوانيد و در رابطه با هدفي که از مطالعه داريد سوال هايي را طرح مي کنيد. يکي از راههاي انجام اين کار آن است که عنوان ها را به سوال تبديل کنيد.

خواندن

در اين مرحله موضوع را با دقت و به طور کامل بخوانيد. به هنگام مطالعه سعي کنيد سوالهايي را که در مرحله قبل مطرح کرديد جواب دهيد.

تفکر

 در اين مرحله سعي کنيد با انديشيدن درباره مطالبي که مي خوانيد آنها را بفهميد و به آنها معني دهيد مثلا آنچه را که مي خوانيد با مطالبي که قبلا يادگرفته ايد ربط دهيد.

از حفظ گفتن

 پس از خواندن هر قسمت سعي کنيد مطالب مهم آن را به ياد آوريد و براي خود بازگو کنيد. از حفظ گفتن به شما کمک مي کند تا بر درک خود نظارت کنيد و از اين طريق بر شما معلوم مي شود که چه قسمتهايي را خوب ياد نگرفته و بايد از اول بخوانيد.

مرور کردن

منظور از مرور کردن اين است که تمام مطالب خوانده شده را مجددا مرور يا بازبيني کنيد. بهترين راه مرور اين است که بدون مراجعه به متن، سوالهاي مهم مربوط به آن را جواب دهيد. با توجه به توضيحات بالا اين روش بر سه اصل مهم سازمان دهي، بسط معنايي و تمرين بازيابي استوار است و دلايل عمده موفقيت آن توجه به همين اصول نظري است.

روش کاپس

روش پس ختام براي مطالعه متن هاي علمي و درسي بسيار مناسب است اما روش کاپس براي مطالعه متن هاي ادبي کاربرد دارد. براي استفاده از اين روش در مطالعه متن هاي ادبي بايد به چهار دسته از سوالات پاسخ داد:

1- چه کساني شخصيت هاي اين داستان هستند؟

2- چه چيزي هدف اين داستان را تشکيل مي دهد؟

3- چه مشکلي رخ داده است؟

4- چگونه مشکل حل مي شود؟

روش مردر

روش مردر صورت جديدتر و تکميل يافته تر روش پس ختام است و از نظريه ها و پژوهشهاي روان شناسي خبرپردازي مشتق شده و لذا جنبه شناختي آن بيشتر است. اين روش شامل مراحل زير است:

حال و هوا

منظور اين است که پيش از شروع مطالعه و يادگيري حال و هواي آن را پيدا کنيد يعني سرحال و آماده يادگرفتن باشيد و تا پايان مطالعه آن حالت را حفظ کنيد.

درک و فهم

در اين مرحله بکوشيد تا آنجا که ممکن است مطالبي را که مي خوانيد به طور عميق درک کنيد، از کم و کيف و فهم خود آگاه شويد و بخشهايي را که خوب نمي فهميد علامتگذاري کرده تا درمراحل بعدي مجددا به سراغ آنها برويد.

يادآوري

در اين مرحله آنچه را که از قبل خوانده و فهميده ايد به يادآوريد و از راهبردهاي تفسير، تفکر و تحليل مفاهيم استفاده کنيد.

کشف و هضم

در اين مرحله به قسمتهايي که قبلا خوانده ايد و نفهميده ايد مراجعه کنيد و به يادگيري آنها بپردازيد . به اين ترتيب به کشف آنچه که نفهميده ايد پرداخته و به سازمان بندي مطالب بپردازيد.

بسط و گسترش

مطالبي را که مي خوانيد بسط و گسترش دهيد يعني به آنها شاخ و برگ دهيد و آنها را به مطالبي که قبلا آموخته ايد ربط دهيد.

مرور کردن و پاسخ دادن

فعاليت اصلي مرور کردن به يادآوري آموخته ها، توجه به نکات مهم و سعي در پاسخ دادن به سوالهاي قبلا طرح شده و تمرکز کردن بر هدفهاي يادگيري است. هدف عمده اين مرحله از يادگيري رفع نواقص راهبردهاي مطالعه براي کاربردهاي آتي است. در اين مرحله همچنين سعي کنيد تا اشتباهاتي را که در امتحان مرتکب شده ايد تحليل کنيد و براي يادگيري آنها راهبردهاي ديگري برگزينيد.


ادامه مطلب
سه شنبه نهم اسفند 1390نويسنده سپیده اسلامخواه

دفترچه آزمون کارشناسي ارشد سال 90

دفترچه آزمون کنکور کارشناسي ارشد مديريت نود که براي دانلود گذاشته شده است نسخه اسکن شده است. براي دانلود رايگان فايل PDF دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد نود از لينک زير استفاده کنيد.

دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد 90

دفترچه آزمون کارشناسي ارشد سال 89

دفترچه‌های شماره یک و دو کنکور کارشناسی ارشد مدیریت ۸۹ را به همراه پاسخ‌نامه‌ی ان می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد 89-1

دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد 89-2

دانلود پاسخ‌نامه‌ سوالات کنکور کارشناسي ارشد 89




دفترچه آزمون کارشناسي ارشد سال 88

سوالات آزمون کارشناسی ارشد مدیریت سال ۸۸ به همراه کلید آن برای دانلود قرار داده شده است. کلیه سوالات سه دفترچه به همراه پاسخ آن در یک فایل زیپ شده قرار داده شده است.

دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسي ارشد ۸۸


ادامه مطلب
یکشنبه هفتم اسفند 1390نويسنده سپیده اسلامخواه

کتاب مديريت استراتژيک فرد ديويد يکي از منابع دکتري آزاد مديريت است. حجم کتاب مديريت استراتژيک فرد ديويد بسيار زياد است اما محتوي آن واقعا اندک است. خلاصه کتاب مديريت استراتژيک فرد ديويد توسط علي فوزمسلميان ارائه شده است.

پسورد: parsmodir.com

دانلود خلاصه کتاب مديريت استراتژيک فرد ديويد



ادامه مطلب
یکشنبه هفتم اسفند 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
دانلود رايگان خلاصه کتاب مديريت بازاريابي در ۹۲ صفحه کتاب بازاريابي و مديريت بازار نوشته روستا، داور ونوس و ابراهيمي مرجع اصلي آزمون کارشناسي ارشد

من خودم ترم قبل از این جزوه استفاده کردم و خیلی راضی بودم (اسلامخواه)

پسورد: parsmodir.com

دانلود کتاب مديريت بازاريابي روستا، ونوس و ابراهيمي


ادامه مطلب
یکشنبه هفتم اسفند 1390نويسنده سپیده اسلامخواه

آفتاب: اینترنت کشور بیش از دو هفته است که با کندی و قطع و وصلی‌‌های مکرری روبرو است که تاکنون از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان متولی بخش اینترنت پاسخ قطعی به دلایل آن داده نشده است

کندی سرعت اینترنت در ایران موضوع تازه‌ای نیست و آخرین بررسی‌های موسسه "نت ایندکس" نشان می‌دهد که کشورمان از نظر میزان سرعت بارگذاری در 170 کشور دنیا با سرعت دانلود 0.53 مگابیت بر ثانیه در رتبه صد و هفتادم ایستاده است. همچنین موسسه آکامای نیز در آخرین گزارش خود ایران را به عنوان یکی از کم‌سرعت‌ترین کشورهای جهان در زمینه اینترنت معرفی کرده و رتبه ششم پایین‌ترین سرعت اتصال به اینترنت را به ایران اختصاص داده است

هم اکنون ایران در ردیف کشورهای ازبکستان، لیبی، بولیوی، نیجریه، اندونزی، نپال، هند و سوریه کم‌سرعت‌ترین اتصال به اینترنت را برای کاربران خود فراهم کرده است اما همین اینترنت کم‌سرعت هم چندی است که مختل است و با وجودی که دیگر کوسه‌ها و لنگرهای کشتی نیز کاری به کار کابل‌های اینترنت ایران ندارند باز هم شاهد قطع و وصلی‌های مکرری در شبکه اینترنت هستیم

کندی سرعت اینترنت در ایران طی چند هفته اخیر به حدی است که کاربران اینترنت دایل آپ امکان استفاده از رایج‌ترین سایت‌های اینترنتی را ندارند و اوضاع کاربران اینترنت پرسرعت ADSL و و ایمکس نیز چندان تفاوتی ندارد

این در حالی است که تمامی دستگاه‌های اجرایی بر استفاده شهروندان بر خدمات الکترونیکی تاکید دارند و دولت الکترونیک نیز یکی از شعارهایی است که قرار است در دولت دهم به صورت کامل اجرایی شود‌؛ اما عدم دسترسی مناسب حتی به سایت‌های دستگاه‌های اجرایی، مردم را با سردرگمی مواجه کرده و بسیاری از امور مربوطه به کندی انجام می‌پذیرد

قطع و وصلی در اینترنت کشور و پایین آمدن سرعت دسترسی کاربران در حالی طی چند هفته اخیر شدت بیشتری یافته که تاکنون هیچ‌گونه دلیل و توضیحی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی این بخش اعلام نشده و حتی اگر مشکل فنی در این بخش وجود دارد نیز تاکنون اطلاع‌رسانی نشده است

این وزارتخانه شمار کاربران اینترنت در ایران را بیش از 36.5 میلیون نفر اعلام کرده که اکثر آنها از اینترنت دایل آپ با سرعت 56 کیلوبیت بر ثانیه استفاده می‌کنند و به جرات می‌توان گفت که همین تعداد کاربر نیز از ابتدایی‌ترین ابزار ارتباطی هزاره سوم بهره مناسبی نمی‌برند

ثبات کیفیت ارائه خدمات با اینترنت 56 کیلوبیتی در ایران در حالی همچنان یکی از پرچالش‌ترین موضوعات بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان محسوب می‌شود که گروهی از دانشمندان ایتالیایی با استفاده از فیبرنوری موفق شدند سریع‌ترین اینترنت دنیا را با سرعت 448 گیگابیت بر ثانیه ایجاد کنند

پیگیری‌های خبرنگار آفتاب از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد دلایل این اختلال تاکنون به نتیجه نرسیده است.

منبع: وب سایت آفتاب نیوز


ادامه مطلب
سه شنبه بیست و دوم آذر 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
۱۰ استراتژی برای داشتن یک شروع خوب

۱۰ استراتژی برای داشتن یک شروع خوبدر زندگی هر شخص صاحب کسب وکار، یک روز ، با یک سری از ملاقاتها واحترامات تحت الفظی پرشده است .وقتی شما اولین برخورد با مشتری یا هم قطار خود را داشته باشید می خواهید که در مسیر درستی گام بردارید . انجام این عمل ، اولین برخورد وملاقاتهای پس از آن را به خوبی وآسانی میسر می سازد. قدمهای نادرست ، تلاش سختی جهت جبران احتیاج دارد. انرژی خود را برای بعد حفظ کنید واین استراتژی های آسان را جهت یک شروع موفق بکار برید . 
۱) هر گاه شخصی را ملاقات می کنید، بایستید. 
این مورد به شما اجازه می دهد که با شخص مخاطب در یک حد برابر قرار بگیرید. با باقی ماندن در صندلی خود ، پیغامی با مضمون اینکه " تصور نمی کنید که شخص مقابل به اندازه کافی توجیهی جهت زحمت ایستادن داشته باشد " انتقال می دهید .اگر خود را در موقعیتی می بینید که نمی توانید بایستید ، ( مانند زمانی که پشت گلدانی با شاخه های بزرگ هستید !!) عذر خواهی کنید وتوضیح دهید .برای مثال می توانید بگویید : مرا ببخشید نایستادم . برگهای این گلدان مانع دید من می شوند . 
۲) لبخند بزنید . 
احساسات ظاهری شما گویا تر از کلمات می باشند . به نحوی نگاه کنید که شما از ملاقات دیگران ، بدون توجه به آن چیزی که در ذهن دارید خرسند هستید . برای شخصی که زودتر از شما می ایستد ، لبخندی روی صورت بیاورید . 
۳) تماس چشمی داشته باشید . 
نگاه کردن به اشخاصی که شما ملاقات می کنید ، بیانگر توجه وجلب نظر شما به آنهاست . اگر نگاه شما در جای دیگری باشد ، بیان می کنید که به دنبال شخص دیگری جهت پیشبرد میل تان هستید . 
۴) بی درنگ خودرامعرفی نمایید . 
۵) وقتی لازم است ، شرحی شامل اینکه که هستید بیان کنید . 
کافی نیست که به فرض بگویید: " سلام .من ماری جونز هستم ." اطلاعات بیشتری بدهید :"سلام من ماری جونز هستم .من برای شرکت ... فعالیت می کنم ." 
۶) استوار دست بدهید . 
بعنوان احترام دستخود را دراز کنید. شخصی که ابتدا دست خود را دراز می نماید احساس آسودگی واطمینان می نماید . مطمئن باشید که بخش احترامات فیزیکی شما حرفه ای است . به نحوی دست ندهید که استخوان مچ خرد شود یا خیلی شل دست ندهید . اگر در دست دادن با خانمها وآقایان دستپاچه شدید از آن صرفه نظر کنید . 
۷) یاد بگیرید که چگونه یک معارفه روان داشته باشید . 
در کسب وکار شما همیشه اشخاص با اهمیت کم را به اشخاص مهم معرفی می کنید . روش این کار به این ترتیب است که ابتدانام افراد مهم را ذکر کنید ، به دنبال آن با کلمات :" میل دارم معرفی کنم ..." وسپس نام افراد دیگر را ذکر کنید. مطمئن شوید که مطالبی درباره هر شخص بگویید تا دیگران بدانند چرا آنها رامعرفی می نمایید ومقداری اطلاعات خواهید داشت که با کدام شخص شروع به گفتگو نمایید . 
۸) تشخیص دهید که کدام شخص مهمتر است . 
مشتری یا دورنمای کسب وکار مهمتر از رئیس شماست .فقط به خشنودی رئیس خود چشم نداشته باشید . 
۹) به اسامی در ملاقاتها توجه نمایید . 
بسیار متعارف است که فکر کنید چه چیزی می خواهید بگویید وبه دیگران تمرکز نکنید . اگر شما تمرکزداشته باشیدوهنگامی که نامی را می شنوید ، تکرار کنید شانس بالاتری از قبل دارید . 
۱۰) اسامی کوچک اشخاصی را که برای دفعه دوم می بینید با اجازه خودشان بکار برید . 
همه اشخاص نمی خواهند در جلسات ابتدایی به صورت غیر رسمی نامیده شوند .بهتر است در مسیر رسمی اشتباه کنید تا اینکه دیگران را با چوب وچماق بزنید .هدف شمادر بین چند دقیقه ابتدایی ملاقات با اشخاص دیگر دادن احساس راحتی به آنها وسهولتی است که آنها بخواهند با شما کار کنند . وقتی شما برای آن برخوردهای بحرانی ابتدایی قوانین دلگرم کننده ای را رعایت کنید شما یک شروع محکم برای یک ارتباط سود بخش در دراز مدت را خواهید داشت .
مرجع: مجله تجربیات کاربردی کارآفرینان ( مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیر کبیر 


ادامه مطلب
چهارشنبه شانزدهم آذر 1390نويسنده شایان عرفانیان
شهادت ، تضمین حیات ملت

حسین در عاشورا خون حلقوم فرزندش را در مشت می گیرد.و به آسمان ، رو به چشم های خدا ، پرتاب می کند  ، که ببین ! و این قربانی را از من بپذیر ! 

در چنین روزگاری است که « مردن » ، برای یک مرد ، تضمین حیات یک « ملت » است.

شهادت او ، مایه بقای یک ایمان است..

گواه آن است که جنایتی بزرگ ، فریبی بزرگ ، غصب و قساوت و جور حاکم است ، شاهد اثبات حقیقتی است که انکار می شود ، نمونه وجود ارزشهایی است که پامال می گردد.

از یاد می رود و بالاخره ، اعتراض سرخی است بر حاکمیت سیاه

فریاد خشمی است بر سر سکوتی که همه حلقوم ها را بریده است.

شهادت ، « نمونه » ای است از آنکه باید باشد و « گواهی » است بر آنچه در این « زمان » خاموش و پنهان ، می گذرد

و بالاخره ، تنها شکل جهاد و تنها دلیل وجود و تنها سلاح حمله و دفاع و تنها شیوه مقاومت : « حقیقت » ،  « راستی » و « عدالت » است.

در عصری و نظامی که « باطل » ، « دروغ » و « ستم » آنرا خلع سلاح کرده و همه سنگرهای آن را در هم کوفته و همه مدافعان و وفادران آن را قتل عام ، متلاشی و نابود کرده است و انسان بودن در پرتگاه انقراض و خطر مرگ همیشگی قرار گرفته است.


ادامه مطلب
یکشنبه سیزدهم آذر 1390نويسنده شایان عرفانیان


بهترین شیوه برای راه اندازی کسب و کاری موفق، این است که کاری کوچک را آغاز کنید، با شور و اشتیاق بسیار به فروش بپردازید و سود حاصل از کسب و کارتارن را برای گسترش دادن همان کار سرمایه گذاری کنید. این چنین اقدامی " خود اشتغالی " نامیده می­شود. در این وضعیت، کسب و کارتان به تدریج رشد می­کند. اما شالوده آن بر سخت کوشی و نقدینگی مناسب استوار است. وقتی به خود اشتغالی می­پردازید، به نظر می­رسد در مقایسه با زمانی که کارتان را با سرمایه­ای بسیار آغاز می­کنید، بسیار سریعتر و از راههای هوشمندانه تر به موفقیت می­رسید.

            برایان تریسی، پیش به سوی ثروت، جلد1


ادامه مطلب
سه شنبه دهم آبان 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
کارآفرینان دارای ویژگی ذاتی هستند و این ویژگیها همراه با آنان متولد می شود که این ویژگیها شامل : ابتکار، روحیه تهاجمی، تحرک، تمایل در به کارگیری ریسک، توان تحلیلی و مهارت در روابط انسانی است . امروزه کارآفرینی به عنوان یک رشته ای علمی مورد شناسایی قرار گرفته است . رشته علمی کارآفرینی همانند تمامی رشته های دیگر، دارای مدلها، فرآیندها و قضایایی "CASE" است که باید دانش مربوط به آنها کسب شود . 


در ادمه مطلب



ادامه مطلب
سه شنبه دهم آبان 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
سلام دوستان خوب فاران همونطور که قولش رو داده بودم مصاحبه ای با  یکی از دانشجویان خوب و شاگرد اول فاران انجام دادم امید وارم که از این مطلب استفاده ببرید
خودتون رو معرفی کنید
فرشته ترکمن متولد؟؟13دارای دیپلم ریاضی
چی شد که وارد دانشگاه ما فاران شدید؟
علاقه به ادامه تحصیل و زمانی که رشته هایی که میتونستم در دانشگاه انتخاب کنم رو بررسی کردم از عنوان رشته ی مدیریت کسب و کارهای  کوچک خوشم اومد وچون از طریق اینترنت میتونستم درسم رو ادامه بعدم متوجه شدم که صرفه جویی زیادی در زمان میشه و الان هم از انتخابم راضی هستم
شما ترم چند هستید؟
ترم3
معدلتون در دو ترم گذشته چند شد؟
ترم اول19/22 و ترم دوم18/05
با توجه به اینکه نمرات خوبی داشتید مسلما نحوه ی درس خوندنتون با بقیه دانشجویان فرق داره در این مورد توضیح میدهید؟
نمیدونم نحوه ی درس خوندنم فرق داره یا نه! اخه روش های هر کسی مختص به خودش هست و ممکنه روی شخص دیگری اثری معکوس داشته باشه ولی در کل روش من به این صورت هست که درس ها رو خلاصه نویسی میکنم که یادگیری اونها برام راحت تر باشه
البته فکر کنم که این روش در مورد همه موثر باشه چرا که هر کس نوشته های خودش رو بهتر به یاد میاره تا مطالب جزوه و کتاب! در مورد درس های حفظ کردنی به این صورت عمل میکنم و در مورد درس هایی مثل امار و حسابداری تمرین های بیشتری رو حل میکنم یعنی کتاب رو نهیه میکنم و تمرین های کتاب رو هم تا جایی که فرصت کنم حل میکنم
ممنون از توضیح عالیتون.
خواهش میکنم
روزی چند ساعت مطالعه میکنید؟
دقیق نمیتونم بگم ولی شاید بطور مفید روزی 4ساعت باشه
ایا برنامه ریزی خاصی رو هم دنبال میکنید؟
بر طبق تعداد درسها در طول هفته تقسیم بندی میکنم که روزی چند ساعت بخونم مثلا قصد دارم این ترم روزی دوتا درس رو بطور کامل بخونم اما اون طوری که مد نظرم هستموفق نشدم ولی سعی ام رو میکنم .یعنی بطور کلی  درس  رو کاملا در همون روز یاد میگیرم که بعدا نخوام زمان زیادهی رو صرف اون درس کنم و موقع امتحان بیشتر حالت مرور داشته باشم وشب امتحان زیاد خودم رو خسته نکنم
خب در مورد تجربتون راجب به ترم اول و همکلاسی های مجازیتون هم توضیحی میدهید؟
ترم اول برام خیلی جذابیت داشت چون این تجربه رو تازه بدست اورده بودم که با همکلاسی هام از طریق اینترنت تماس داشته باشم و با چند تا از اونها رابطه ی بهتر و بیشتری داشتم. من زیاد به نحوه ی خوندن امتحان ها و مسائل درس خواندن مجازی نبودم اشکالات درسیم رو با اونها مطرح میکردم البته کسانی که کمکم میکردند بیشتر ترم بالایی بودند که راجب به مشکلات درسی از اونها سوال میپرسیدم که بعضی از اونها صمیمانه راهنمایی میکردن و من ازشون ممنونم
روزهای امتحان ترم اول برای خیلی از فارانیان روز دیدار حقیق با همکلاسی هاشون بود شما این ایام رو چجوری گذاراندید؟
البته ترم اول امتحان ها غروب برگزار میشد و من فرصت دیدار با خیلی از دوستان رو نداشتم اما خب با دوستان جدیدی اشنا شدم و مرور درسها رو تا لحظه های امتحان باهم انجام می دادیم و بعد از امتحان هم که وقت تنگ بود و باید میرفتیم خونه و خودمون رو برای امتحان فردا اماده میکردیم
میدونستید فاران بیش ازهزار دانشجو رو فقط در دو رشته ی مدیریت کسب و کار و مدیریت صنعتی رو شامل میشه؟ نظرتون راجب این رقم چیه؟
این یک موفقیت بزرگ برای دانشگاه و همچنین برای کشور محسوب میشود چون امروزه ما باید خودمون رو با تکنولوژی های روز همگام کنیم و اینترنتی شدن دانشگاه ها امکان تحصیل رو برای بسیاری از افراد حتی در نقاط دور افتاده هم فراهم میکند و این باعث خوشحالی همه ی دانشجویان است
همانطور که دانشگاه اعلام کرده:« موسسه اموزش عالی فاران امادگی برگزاری دوره های مجازی را در قالب دوره های ازاد، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را دارد و بتدریج پس از طی مراحل قانونی نسبت به افزایش تعداد رشته ها و مقاطع اقدام خواهد نمود.» نظرتون در این مورد چیه؟ ایا قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه رو دارید؟
خب اینکه مدیریت دانشگاه فاران در فکر توسعه رشته ها در ضمن حفظ کیفیت دروس  باشد و بتونه به این مقصد دست پیدا کند تحسین برانگیز هست  و من هم چنانچه امکان ادامه تحصیل رو داشته باشم حتما این دانشگاه رو برای ادامه تحصیل انتخاب خواهم کرد
ممنون که وقتتون رو در اختیارم گذاشتید در اخر اگر سخنی با دانشجویان و مسئولین فاران دارید مطرح کنید
من از مسئولین فاران تشکر میکنم که امکان تحصیل رو برای من فراهم کردند و اگر موفقیتی هم نصیبم شده خودم  رو مدیون این عزیزان میدونم

ادامه مطلب
شنبه سی ام مهر 1390نويسنده سپیده اسلامخواه

سلام قراره که با چند تا از شاگرد اولی های فاران مصاحبه کنیم تا بتوانیم از تجربه های اونا در بهتر درس خوندن استفاده کنیم چون همونطور که میدونید درس خوندن مجازی یکم سخته.


ادامه مطلب
شنبه شانزدهم مهر 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
بنا به درخواست بچه های  دانشگاه یک سری از ادرس های فاران رو براتون میذارم

ادرس الکترونیکی: www.faran.ac.ir

در خواست های اداری:admin@faran.ac.ir

امور مالی: faran.amoozesh@hotmail.com


ادرس اصلی: تهران. تجریش . دربند . بالاتر از کلانتری 122 . مجتمع آموزش عالی فاران . بخش مجازی کد پستی "1973893311"


ادامه مطلب
یکشنبه بیست و هفتم شهریور 1390نويسنده سپیده اسلامخواه
پنجشنبه شانزدهم تیر 1390نويسنده ادمین

دانشجویان در درس اقتصاد کلان می توانند راس ساعت 10 روز چهارشنبه 90.03.18 در کلاس رفع اشکال این درس در آدرس زیر شرکت کنند.
آدرس: تهران - میدان تجریش - خیابان دربند - بالاتر از کلانتری 122- پلاک 213. موسسه آموزش عالی فاران

ادامه مطلب
شنبه هفتم خرداد 1390نويسنده شایان عرفانیان
اینم برنامه نهایی امتحانات

خیلی وحشتناکه


ادامه مطلب
سه شنبه چهاردهم دی 1389نويسنده سپیده اسلامخواه